29 Aralık 2008 Pazartesi

Kriz yönetimi









Ekonomik krizden kaynaklı recessionista / credit crunch chic mi dersiniz, yoksa derecelerin düşük olmasına mı bağlarsınız, ben de tam emin değilim ama bu aralar elim hep dolabımın diplerine doğru gidiyor. Bunun bana ve dolayısı ile sizlere getirdiği yararlar var:



1. Benim daha az alışveriş yapmam,

2. Görmediğiniz parçaları giyerek, olaya çesni katılması,


Bazen kendimi yaptığım alışverişlerden dolayı tebrik ediyorum, yıllar once aldığım parçalar hala trendlere uygun:

  • Yapay kurk: Mango

  • Tshirt, jean, çizmeler :Topshop ( Bu çizmeleri yine 3-4 yıl önce ebay'den almıştım)

  • Hırka: H&M

  • Bilezikler: Gümüş olan Tiffany& Co., deri olan Atlas pasajı.

  • Şal: Hediye

  • Çanta: Marc by Marc Jacobs

  • Eldivenler:Evans

p.s.: İtiraf etmeliyim ki, recessionista olmak o kadar da keyifli değil :( Cumartesi gunu Beymen'de YSL Tribute Two ayakkabıların grisini % 50 indirimli ve bir suredir çok istediğim Marc by Marc Jacobs botu da çok uygun fiyata buldum :(( Bir kez daha inandım ki, su dönem zaten parası olanlar için süper imkanlar sunuyor, olan yine bize oluyor :((

19 yorum:

Adsız dedi ki...

kazagına bayıldım.. çok şeker.. top shop'da ustunde kopek olan bir elbise modeli vardı bu kış çok beğeniyordum bir turlu bulamadım :(

Unknown dedi ki...

Sağol :) Biliyorum o kazağı, çok sekerdi evet fırfırlı bir etekle falan süper olurdu ama ben de göremedim.

Adsız dedi ki...

cadi cantan cok hos ayip olmazsa modelin adini ve fiyatini sorabilir miyim.sebnem

Unknown dedi ki...

Teşekkür ederim Sebnem. Adı yok, Marc Jacobs'ın special items koleksiyonundan, diğerlerine göre daha uygun bir fiyatı var , sasıracaksınız ama 145 tl'ye aldım, İstanbul'daki Marc Jacobs mağazasından, son baktığımda mor rengi vardı,siyah kalmamıştı. Bu koleksiyondan sahip olduğum bayağı parça var.
Linkten diğer parçalara da göz atabilirsiniz, ebay'de satılan parçalara da rastlıyorum ara sıra, oraya da goz at istersen.
http://www.marcjacobs.com/#folder=/specialitems

Adsız dedi ki...

inanmiyorum gercekten cok ama cok uygun bi fiyata almissin. hollandada mj olmadigi icin mart gibi istanbula gelince kesin bakicam. aslinda amerikada olup xmas indiriminden nerdeyese bedavaya almak var ama ah iste. tesekkurler hizli cevabin icin. opucukler

Unknown dedi ki...

Evet Amerika'da felaket indirimler var,bizimkiler yalan. Ben de bebeği öpüyorum adetim değildir ama ne bileyim içimden geldi, sevgiler :)

Adsız dedi ki...

cadıcım hani taklit takmazdın, giymezdin.. atlas pasajından alınan bir tiffany takı, sence binlerce dolar değerinde olan tiffany takılardan mıdır:)

kızdırmak değil niyetim, ama bn d asla taklit gymem/takmam derdim, ben de çok güzel şeyler bulabiliorum bazen. hani, büyük konuşmamak lazım derim.

resimden görebildiim kadarıyla da, çok güzel bir takı, güle güle kullan.

iyi seneler şimdiden

Adsız dedi ki...

cadıcım çantanın taklidini zara bu sezon yapmış.bu arada o ysl ayakkabılara bende takmıştım ama sanırım sadece takmakla kalıcam:) kazağın çokkk tatlı

Adsız dedi ki...

ya bu ebayda satılanlar 2.el mi sıfır mı? bide ödeme şeklini kargoyu fln nası hallediosunuz ben bi türlü cesaret edemedimde:-(

Adsız dedi ki...

hirkana bayildimmm :))
bu arada adsiz arkadasimiz taklit demis ama benim anladigim taktigin bilekliklerden biri baya orjinal Tiffany& Co., diger ki sanirim deri olan :) Atlas pasajı, Bir de aydinlatma olsun diye Tiffany& Co. da sadece binlerce dolarlik takilar yok, gumus taki bolumu var ki cok guzel parcalar olmakla beraber 200 dolara bile biseyler alabilirsiniz...:) iceri girmeye korkmayin... sevgiler

Çift Kaşarlı Tost dedi ki...

selam cadı,

sanırım yukarıda ismini vermekten cekinen adsız arkadas kolunda iki bilezik oldugundan, onde duran gumus renklinin tiffany's, arkasındaki siyah bantın da atlas pasajından olduğunu anlayamamış. ben buradan kendisine anlatayım o zaman, resme bakınca da anlamak o kadar zor olmamalı değil mi? sen çok doğru yolda gidiyorsun, zaten seni kopyalamaya başlayan etraftaki diğer blogları da görünce bunu daha iyi anlıyoruz :D

Zaten ne derler: "Kedi erişemediği ciğere.... miyav miyav... miyav miyav miyav....efendim?....miyav miyav miyav..."

:)

Unknown dedi ki...

Sevgili adsız, resim ve yazdığıma iyi bakmamışsın sanırım, orda 2 adet bilezik olduğu için gümüş olanın Tiffany, diğerinin Atlas Pasajı'ndan olduğu anlaşılabilir diye düşünmüştüm,anlaşılmıyormuş, bundan sonra daha açıklayıcı yazmam lazım demek ki, ben onu anladım, bu postu da düzelttim. Bilezik bana değerli bir arkadasımdan doğumgunu hediyesi ve Tiffany'deki herşey aklınızda büyüttüğünüz gibi ve Inky'nin de dediği gibi binlerce dolar değil, bu bilezikte 400-500 Usd civarı. İyi dileklerin için teşekkürler, umarım sen de süper bir sene geçirirsin :)

Tugba: Canta kapitone olduğu için pek çok yerde kullanılan bir desen, normaldir.Belki milli piyango bize çıkar, alırız o ayakkabıları, hayal kurmaktan kim ölmuş :)

Diğer adsız: Bu çizmeyi sıfır aldım ama ikinci el olan seyler de var, gittigidiyor kullanıyorsan aynı sistem orda da mevcut, genelde ebay'de odemeler kredi kartını kaydettirdiğin paypal yontemiyle yapılıyor.Bir şey almak bazen zor oluyor, yani uğrası gerektirmeyenler olduğu kadar uğrasman gerekenler de olabilir, ben bayağı tecrübeliyim ama paketlerin gelmediği, geç geldiği oldu ama genel olarak ebay alışverişini severim ve tavsiye ederim. Tecrubeli ve yardım alacağın bir arkadasın varsa ilk alışverişlerinde yardım almanı oneririrm.

Inky: Teşekkürler:) Hırka sevgilinin Barcelona'dan hediyesi ve çok haklısın insanlar mağazaya girmeden uzaktan fikir yurutuyorlar ve bir suru seyden mahrum kalıyorlar.

Ç.K.T:Eminim diğer arkadasın da kötü bir niyeti yoktu, teşekkürler.

Adsız dedi ki...

duz botun hastasiyiz

ebay de bakilmasi gereken bir kac nokta sunlar...
1 mal uluslararasi gonderiliyormu
2 gonderiliyorsa ne kadara gonderiliyor
3 kullanicinin yorumlari ve puani nedir? yani ne kadar mal satmis ne kadarindan memnun olunmustur... baska bir deyisle ne kadar cok mal ve mutlu kullanici o kadar iyi.
4 shippingler usa den 2 cesit bir tanesi 10-15 gunde gelir digeri 2 ayda gelir (deve ile geliyor)
5 bunun yaninda ebay almanya www.ebay.de ve ebay uk www.ebay.co.uk ide kendi adima takip ediyorum
mali begendin aldin shippingide ok saticida aslanlar gibi herkes memnun nasil alcaksin ya acik arttirmada son ana kadar bekliyeceksin otomatik arttirma varmi yokmu kontrol ediceksin (zamanla ogreneceksiniz anlatmasi uzun) yada buy it now varsa cat alcaksin.. kredi kartini paypal a kaydettiriceksin parayi gondereceksin mumkunse degerli bir malsa insurance iste... 15 gunde gelen sistemde tracking number malesef yok yani postayi manuel takip ediyoruz 0212 5651400 dan 260 i arayacaksiniz isminizi verip soracaksiniz.

peki gumruk durumlari nedir
normal zamanlarda 100euro ya kadar yilbasi ve bayramlarda 300euro ya kadar hakkiniz var
ben kendi adima aldigim her malin icine 100usd gecerse dusuk fatura koyduruyorum. zaten basit bir print out.
gumruge takilirsa topkapida ulker fabrikasinin yaninda (nefis kokuyor) az once telefonunu verdigim gumruklu mallar postanesi filan denen yere gidiyorsunuz orada yonlendirip paketi aciyor bakiyorlar sora iste fiyati filan bakiliyor uygunsa 100eu altindaysa kapatiyolar sizi opup yolluyorlar.. burada suna dikkat etmek lazim 5 dolardan 15 t shirt aldim gumruge takildim naparim? tamamen gumrukteki amca nin insafina kalmis size bir cezada kesebilir mali vermeyede bilir... birakin essekler yasasin sansinizi zorlamayin.

sonucta kabaca ebay le olay nasil donuyor acikliga kavusmus oldu sanirim biraz...

shipping e dikkat
user commentlerine dikkat
faturaya dikkat
gumruge dikkat

sevgiler.

Unknown dedi ki...

Woow, süpersin Rumuz Goncagül ancak bu kadar iyi açıklanabilirdi,her detayı yazmışsın,artık açık bir nokta kalmamıştır sanırım :)) Zaman ayırdığın için çok teşekkürler, eline sağlık :)

Unknown dedi ki...

Eklemek isterim ki, o amcalar ilgili; siz sevimli olursanız, onlarda sevimli oluyorlar,ben pek çok seyi geçirdim, sorun olmadı ;)

Adsız dedi ki...

rumuz goncagülün ayrıntılı açıklaması için teşekkür ederim ama ebaydan alışveriş yapmadan da yaşabilirim o kdr stres yaratmaya gerek yok gibi gelio:-) teşekkürler..

Unknown dedi ki...

Aslında keyifli bir alışveriş türü ama bir şeyleri bildikten sonra ;)

dodi dedi ki...

cadı bu çantanın sapları baya kısa duruyor bunu omzuna takabiliyor musun??

Unknown dedi ki...

Dodi selam, takabiliyorsun ama kalın olmayan bir montla daha rahat oluyor.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...