22 Mayıs 2010 Cumartesi

Çorap-sandalet: En sevilen (Ya da nefret edilen) ikili

Sandaletlerle giyilen çorapları istediğiniz kadar komik, rüküş, çirkin..gibi sıfatlarla adlandıranlardan olun, bu yaz ve önümüzdeki kış bloglarda, dergilerde, sokaklarda görmeye devam edeceğimiz bu görünüme  yol yakınken alışmaya çalışmak, belki de en iyisi :). Başından beri bu görüntüyü seven biri olarak, biraz da hazirana az kala gelemeyen yazın etkisiyle, ayaklarımızı özgür bırakacağımız günlere kadar, bu havalarda çorapları nasıl giyeceğinizle ilgili taze ipuçlarını  sevenleri için buraya yazmanın yerinde olduğunu düşünüyorum. Bana katılıyorsanız, aşağı doğru ilerleyin:

1. Kısa botlarınızla naturel tonlarda ince dokuda çoraplar giyin: Son yıllarda, yaz demek botlarınızı hemen dolabınızın en ücra köşesine atmak demek değil, dolayısı ile ılık havalarda botlarınızla giyeceğiniz açık renkte çoraplar botların görünümünü yumuşatacaktır, çorapların biraz uzun olması onları botlarınızın üzerine kıvrımlar oluştıracak şekilde kullanmanıza olanak vereceğinden daha güzel durur.


2. Renkli soket çoraplarla retro görünün: Bu  tarz desenli çorapların çocuksuluğunu azaltmak için en iyi yol onları feminen ayakkabılarla giymektir. Sonuç? Merhaba 50'ler.

3. Diz üstü çoraplara şimdiden alışın: Diz üstü çoraplar, önümüzdeki sonbaharın en çok kullanılacak aksesuarlarından, dolayısı ile şimdiden giymeye başlayacağınız ince diz üstü çoraplarınızı yazlık uçuşan elbiselerinizle birleştirin.Asi görünümlü ayakkabılar, Lolita görünümünü törpülemek için bire bir.


4.Sandaletlerinizi gri  çoraplarla tamamlayın: Tipi nasıl olursa olsun, açık ayakkabılardan görünen gri çoraplar oldukça güzel bir görüntü oluşturuyor.


Bu çorapları nereden bulacağız diye soranları Topshop, Penti, Berk, Calzedonia.. gibi mağazalar bekliyor. Ben de henüz giyemediğim 4-5 çifti en kısa sürede değerlendirmek için düşünmeye başlasam iyi olur.

Ben bu çorapları nasıl giymişim görmek için /

For to see how I wore my socks , please click the numbers :

1 2  - 3 - 4 - 5 - 6 -7


Please see Refinery29 for the whole story in english.

10 yorum:

Stilcatcher dedi ki...

ben de clogs ile deneyecem acik renk corap.:)

casey23 dedi ki...

genel olarak bu olaya türkiyede herkes çok karşı çıkar yabancılar bildim bileli sandalet çorap takılır :) biz de onlara ıyyyyyy kıro gibi olmuuuuuuş deriz :) ama bence doğru yerde doğru şekilde çooook güzel oluyor!

ALIŞVERİŞ CİNİ dedi ki...

Evet sevmeyen çok ama bence oldukça güzeller. Senin giydiğin tarzı beğeniyorum, bu kurallar da iyi oldu işe yarayacak :)

Style Tricks dedi ki...

Bu trendi ben de seviyorum, toplum henuz hazır degil ama sayemizde alısacaklar :) Bunu da bu aralar uygulamak lazım aslında havalar ısınınca corap hic cekilmez malum...

DB JUNK dedi ki...

Cadıcım çorap sandalet ikilisini severim ama asıl hep başıma gelen bir durum olarak geçen Sonbahardan beri gece elbiselerimle bile giydiğim ve eleştirilere maruz kaldığım diz üstü çorapların kullanımının yaygınlaşmasına ne diyorsun? Şimdi herkesin gözü alıştı bana söylenen onca laf unutuldu:( Futuristik giyim, oje kullanımı, taytlar, çizgililer vs gibi onlarcasını sayabilirim:) İlk bizde görünce bu ne denilip yükleniliyor ama hoop bakıyorsun en çok eleştirenlerin üzerinde, sence bu bana haksızlık değil mi? Ne dersin? :)) Senden farklılıklar ve tepkilerle ilgili cadıca yazılmış güzel bir post bekliyorum:))

by Gökçe&Gizem Özerden dedi ki...

Bence kesinlikle doğru şekilde giyince harika duruyor geçenlerde arkadaşlarımla konuştum hepsi karşı çıktı çok sevilmiyor ama ben bayılıyorum sonuna kadar savundum=)=))kışın da bu şekilde çok giydim açık ayakkabılarımı...
http://gokceozerden.blogspot.com/

Doorstepping dedi ki...

Ben de geçen Temmuz'da sandalet-soket çorap-diz altı çorap olayının oldukça yoğun uygulandığı Japonya'da bulunduktan sonra kullanmaya başladım. Hatta oradan epey çorap getirdim. Hatta bazılarının burun ve topukları da yok? Bu eksik çoraplar ile ilgili bir kıyafet postum vardı "Türkiye buna hazır mı?" diye , senin de yorum yaptığın hatırladın mı? Onlara hala hazır değil bence :)))

Unknown dedi ki...

Itır: Clogslardan haz etmiyorum biliyorsun ama gri de olabilir :)
Casey: Turist sandaletiyle korkunç oluyor tabi ki :)
A.C: Kural demeyelim de küçük ipuçları, teşekkür ederim :))
Style tricks: Kaç yıldır var, hala tepki devam ediyor,evet burası avrupa değil ki yazın çorap giyebilelim :)

DB Junk: Haklısın, hepimizin beğenileri farklı olabilir ama kıyasıya eleştirmek, herkesin baştan her şeye karşı olması beni de sinir ediyor. Post olayını bir düşüneyim :))
T-shirt:Bizler savunmaya devam edeceğiz gibi görünüyor :)

Doorstepping: Tabi ki hatırlıyorum, hala aynı fikirdeyim, alışmalarını beklersek daha çok beklemeliyiz o yüzden ne istiyorsan giy, giyelim :)

Jojee dedi ki...

bende doğru kullanıldığında beğenenlerdenim.Özellikle siyah babetle olanlara bayılmamak elde değil.Gel gör ki giyildiğinde tuhaf bakışlar hatta ileri gidip sözler bile söyleniyor.Türkiye moda istiyoruz diye bağırıyor ama ilk önce önyargılar değişmiyor.Aslında havalar tam sıcak soğuk arasında kalmışken bende denemeliyim yeniden.Bu fikri yeniden bana sunduğun için teşekkürler cadıcım:)

Afush dedi ki...

Önü ve arkası kapalı her hangi bir ayakkabıyla her hangi bir çorap giyilebilir.Buraya kadar bir problem yok.
Fakat önü arkası açık ayakkabılarla giyildiğinde,bence berbat!!! duruyor.
Üzgünüm arkadaşlar ama öyle her tarafı açık,bantlı vs. ayakkabı içine alakasız renkte çorap giydiğinizde kendine hakim olamadan görmemiş gibi bakan kişi benim :) ve inanın bana sizi kıskanmıyorum,daha çok beğenmemişimdir.
:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...